© Copyrights Reserved For MJG 2015 Stichting MJG! Home MJG Agenda MJG Succesformules Schilderswijk actueel Over ons Activiteiten Evenementen Archief Mjg magazine Media Zaalverhuur CONTACT
Concrete activiteiten: - Persoonlijk begeleiding van jongeren richting (bij)banen, stageplekken, studie(s)(keuzes), schuldhulpverlening etcetera. Wil jij geholpen worden bij het vinden van een stageplek, (bij)baan, studie(keuze) of het afhandelen van je schulden of andere problemen? Kom dan op maandag, woensdag of vrijdag tussen 14.00 en 19.00 langs bij stichting MJG en vraag naar onze consulenten

Activiteiten

Activiteitenfocus Stichting MJG richt zich op de volgende speerpunten: 1. Opvoeding en onderwijs 2. Leefbaarheid en veiligheid 3. Arbeidsparticipatie en burgerschap 4. Gezondheid en sport

Welkom op de website van

Stichting MJG!

Hoefkade 560-562 2526CM Den Haag T: 070 406 7380
- Trainingen en workshops gericht op persoonlijke ontwikkeling Wil jij deelnemen aan een uitdagend programma gericht op persoonlijke en professionele ontwikkeling, bestaande uit trainingen en unieke ervaringen/eventszoals training zakelijke uitjes en netwerkevents?
Wat houdt het MJG-trainingsprogramma in? Wij bieden zowel scholieren als studenten (en afgestudeerden) een uitdagend programma gericht op persoonlijke en professionele ontwikkeling, bestaande uit trainingen en unieke ervaringen/events zoals persoonlijke begeleiding en netwerkborrels. In 2015 worden er 12 trainingen aangeboden. Stichting MJG stelt zich middels dit trainingsprogramma ten doel om getalenteerde jonge mensen in hun kracht te zetten, te inspireren, te laten netwerken en hun kansen te leren benutten. Zodoende kunnen zij uitstekend voorbereid de arbeidsmarkt betreden en de samenleving succesvoller maken. Het trainingsprogramma ziet er als volgt uit:
1. Zelfanalyse 1 (achievements / dromen / invloeden) 2. Zelfanalyse 2 (opleiding / ov activiteiten / mening van anderen / out of the box) 3. Visieontwikkeling 1 (pijlers / drijfveren / my true nature / connecting the dots) 4. Visieontwikkeling 2 (waarden / kernkwaliteiten / 150 woorden verhalen / bloembol) 5. Visieontwikkeling 3 (randvoorwaarden /  kernkwadranten) 6. Personal branding 1 (pitch / 150-woorden-verhaal / netwerk in kaart brengen) 7. Personal branding 2 (LinkedIn, FB, personal A4) 8. Presenteren (3 minuten-presentaties) 9. Solliciteren (telefonisch, gesprek, CV) 10. Reflectie (waar sta je nu, hoe ga je verder, wat heb je nog nodig, wie kan je helpen)
- Buurtpreventieteam Stichting MJG zet in samenwerking met verschillende partners in de Schilderswijk wekelijks een Buurt Preventie Team in die surveillances houden om de veiligheid en leefbaarheid in de wijk bevorderen - Relatieverbetering jongeren en politie Stichting MJG organiseert dialoogbijeenkomsten tussen politie-agenten en jongeren uit de Schilderswijk om de onderlinge relatie te verbeteren en het saamhorigheidsgevoel te bevorderen. - Exclusieve sportactiviteiten Stichting MJG organiseert verschillende sportactiviteiten in en buiten de Schilderswijk om de vrije tijd van jeugd en jongeren zo nuttig mogelijk in te vullen en hen te ondersteunen bij het vergroten van hun persoonlijke kracht en weerbaarheid. - Huiswerkbegeleiding Heb jij begeleiding nodig bij het maken van je huiswerk en zit jij in in de bovenbouw van de basisschool (groep 6, 7 en 8) of de onderbouw van de middelbare school (1e en 2e klas) ? Kom dan iedere zondag van 14.00 tot 16.00 uur naar stichting MJG! Wij helpen je graag bij het maken van je huiswerk en trainen jou op weg naar mooie schoolresultaten. We richten ons voornamelijk op de volgende punten: 1. Taalvaardigheden 2. Rekenvaardigheden 3. Studievaardigheden - Feel-good-video’s Stichting MJG ontwikkelt creatieve video’s en ander mediamateriaal om de beeldvorming over de Schilderswijk te nuanceren. Zij hoopt hiermee een realistisch beeld te schetsen van laatstgenoemde wijk en anderen te stimuleren om soortgelijke initiatieven te nemen. Zie hieronder een voorbeeld van feel-good-video ‘Happy face Schilderswijk’: https://vimeo.com/116385133/
Activiteiten